القسم الدولي في مدارس الرضوان يقيم فعاليته التعريفية

On Saturday 23/07/2022, Al Ridwan International held its introductory event. The seminar consisted of opening remarks from the General Manager Dr Mahdiyeh Zmeili in which she discussed the success of the section in its first year. Next was an overview of what sets Al Ridwan International apart from other schools by the International Principal Ms Bahija Mawas.

Ms Bahija spoke about how the school addresses the need for Islamic values-based education, and what makes it a safe space for students. She also discussed some new initiatives in the upcoming academic year.

There were also parent testimonials that detailed their child's development on an academic, spiritual and emotional level in a post-Covid-19 context

Ms Shireen Hamdan Math and Science coordinator highlighted the superiority of the Cambridge International programme and how it is able to set up students for success.

Ms Nihad Arja the Arabic coordinator discussed the focus of Al Ridwan International on students achieving excellence in Arabic from which our Arabic for Non-Native Speakers programme was born. Ms Enas Alarmouti the programme lead discussed the methodology used based on the latest research in curriculum design to help non-native Arabic speakers to attain Arabic fluency in all skills.

The session concluded with a Q&A session where parents asked their most pressing questions.

أقامت مدارس الرّضوان يوم السّبت الموافق 23/7/2022 فعاليتها التّعريفيّة. حيث تناول الافتتاح كلمةً افتتاحيّة من المدير العام د. مهدية الزّميلي ناقشت فيها نجاح القسم في عامّه الأوّل. بعد ذلك كان هناك نظرة عامّة حول ما يميّز القسم الدّوليّ في مدارس الرّضوان عن المدارس الأخرى من قبل مديرة القسم الدّوليّ السّيّدة بهيجة مواس.

حيث تحدّثت السّيّدة بهيجة عن كيفيّة تعامل المدرسة مع الحاجة إلى التّعليم القائم على القيم الإسلاميّة ، وما الّذي يجعلها مكانًا آمنًا للطّلاب. كما ناقشت بعض المبادرات الجديدة في العام الدّراسيّ القادم.

واشتمل الافتتاح أيضًا على البعض من شهادات لأولياء الأمور وضّحوا من خلالها التّطوّر الّذي لمسوه في أبنائهم على المستوى الأكاديميّ والاجتماعيّ والنّفسيّ في سياق ما بعد Covid-19.

وقد ألقت السّيّدة شيرين حمدان منسقة الرّياضيات والعلوم الضّوء على تفوّق برنامج كامبردج الدّوليّ وكيف أنّه قادر على إعداد الطّلاب للنّجاح.

أمّا منسّقة اللّغة العربيّة السّيّدة نهاد العرجا فقد ناقشت تركيز القسم الدّوليّ على تحقيق أهداف وغايات القسم في الرّقيّ بمستوى الطّلبة في اللّغة العربيّة. كما ناقشت السّيّدة إيناس العرموطي، مسؤولة برنامج اللّغة العربيّة لغير النّاطقين بها المنهجيّة المستخدمة بناءً على أحدث الأبحاث في تصميم المناهج لمساعدة الطّلبة غير النّاطقين باللّغة العربيّة على اكتساب الطّلاقة في اللّغة العربيّة في جميع المهارات.

واختتمت الجلسة بأسئلة وأجوبة، حيث طرح أولياء الأمور الأسئلة الأكثر إلحاحًا.